2014. október 8., szerda

Mézes Csokis ajakápoló - nem szárít

A következő napokban az időjárás a nyárutóra fog bennünket emlékeztetni, de hamarosan be kell szereznünk egy ajakbalzsamot, gondolva a hűvösebb napokra is.
Körbenéztem az ajakbalzsam piacon, most ugyan kevés az idő rá, de a későbbiekben téma lesz ez még nálam.
Most maradok a nálam már jól bevált fincsi ajakápoló receptjénél. Az előzményekhez annyit még hozzátennék, hogy korábban már kipróbáltam egy pár boltban vásároltat. Valahogy nem éreztem azt, hogy azok lennének az igaziak. Vagy szárított, vagy rossz utóíze volt, a legrosszabb, mikor a két hatás egyszerre lépett fel. Utána néztem egy pár összetevőjének és elég lehangoló volt az eredmény. Amit eddig használtam azokban kőolajszármazékok és egyéb rákkeltő összetevők díszelegtek az első helyeken. Ezek után úgy gondoltam, hogy készítek egyet magamnak, nem lehet nagyon nehéz, és tudom, hogy mi van benne. Rövid keresgélés után interneten (sajnos nem tudok linket mellékelni, hogy hol találtam, mert kiírtam magamnak a mindent tudó füzetembe, a hivatkozást meg nem írtam mellé) leltem e remek receptre, melyet most megosztok veletek.

Hozzávalók:

  • 1 g mandulaolaj
  • 1 g extraszűz olívaolaj
  • 1 g méhviasz
  • 3 g sheavaj
  • 1 g étcsoki
  • 1/4 mokkáskanál méz
Elkészítése:

  1. A méhviaszt gőz fölött felolvasztjuk, hozzáadjuk a mézet, sheavajat, olajokat és a csokit. (fontos a sorrend!)
  2. Állandó kevergetés mellett felolvasztjuk.
  3. Amikor az állaga homogén, még egyszer alaposan megkeverjük.
  4. A keveréket ajakápoló tokba, vagy kis tégelyekbe öntjük.
  5. Hagyjuk állni 5 percig, míg megszilárdul, majd 15 percre hűtőbe tesszük.
  6. Ezután szobahőmérsékleten tároljuk, hogy könnyen kenhető maradjon.
Finoman hatékonyan ápolja a cserepes, kiszáradt ajkakat és még az íze is finom. Nálunk a gyerekek szájról eszik. :)



Jó alkotást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése