2014. szeptember 29., hétfő

Szülinapi party ötletek 5-7 éveseknek 1. rész

A középső lányom a nyáron volt 4 éves. (A képen a torta nem az övé, hanem a legnagyobbé) Most először tartottunk neki szülinapi zsúrt.
Felejthetetlenné akartam tenni és úgy gondoltam, hogy összeállítom a szülinap menetrendjét.
Egy két csúszással lehet számolni, különösen akkor, ha valamelyik játék tetszik, akkor azt többször is eljátszották, vagy, ha a hangulat a tetőfokára hágott és a hatalmas jókedvtől a saját hangomat nem hallottam. Azért igyekeztem tartani az időbeosztást, mivel a termet béreltük és a három órahosszába sok mindent belezsúfoltam.
A címeben azért írtam, hogy 5-7 éveseknek, mert a legtöbb meghívott ebből a korosztályból volt.
Úgy gondolom, hogy ezeket a játékokat fiús és lányos buliban is jól fel lehet használni. Nagyon élvezték és a végén mindig hatalmas nevetés volt. A játék indításához nagyon jó motiváló eszköz valamilyen édesség cukor vagy csoki. Az elejére raktam az éneklést és a találós kérdéseket, ekkor még egyben volt a társaság :)

A program a következőként alakult: (a gyerekek két csoportba lettek választva, egyik csapatkapitány a szülinapos volt, így övé volt az elsőbbség és választhatott magának csapattagokat.

1. Kvízkérdések.
Összeállítottam ennek a korosztálynak megfelelő 10 db kérdést, amit egy-egy kis papírlapra írtam fel. Beletettem egy kis dobozba, amiből húztak. A helyes válasz 1-1 pontot ért.

2. Énekverseny
2-2 dalt kellett elénekelni a csapatoknak, azt, hogy mit, egy kalapból húzták ki. Előzőleg felírtam egy pár gyerekdalt kis cetlikre. A dalok a következők voltak:

  • Bujj bujj zöldág
  • Elvesztettem zsebkendőmet
  • Debrecenbe kéne menni
  • Megy a gőzös
  • Erdő, erdő erdő marosszéki kerekerdő
  • Kicsi vagyok én
Hibátlan ének esetén 3 pont, pontatlanság esetén 2 pont, sok hiba esetén is azért adtam 1 pontot.

3. Papírcsíkok felszedése lábbal
Zokni le a lábról és mezítláb csak lábbal! kellett a vékony papírcsíkokat egy alacsony magasságú dobozba szedni. Hogy ne kelljen annyit számolni, erre elég 30 másodpercnyi idő is. Amelyik csapatnál több a csík, az 2 pontot kap, míg a másik egyet.

4. Zokni dobó verseny
Ha már a zokni lenn vannak, akkor lehet zokni dobó versenyt is rendezni.
Azért vittem néhányat kisebbet nagyobbat. Ez azért volt jó mert más-más erővel kell dobni.
Egy kosárba, vagy dobozba kell beletalálni a zoknilabdával, annyi dobás van, ahányan vannak, hogy mindenki sorra kerüljön. Ezt nagyon élvezték a gyerekek.
Annyi pontot kapnak, amennyi benne landolt a dobozban. 

5. Zokni húzó verseny
Miután jól kidobálták szedjék is össze és húzzák is fel. A csapatból egy gyerek, aki önként jelentkezik tartja a lábait a többi meg 1 perc alatt annyi zoknit húz fel a lábára ahányat csak tud. Szintén nagy sikert aratott ez a játék is.
Minden zokni egy pontot ér.

6. Rázd ki a labdát a dobozból
Ez volt az egyik legmulatságosabb feladat, mindenki jókat nevetett a mozdulatokon.
A feladat egy papírzsebkendős dobozt egy madzag segítségével felkötöttem a gyerek derekára ebbe három pingpong labdát tettem. Zenére kellett úgy táncolni, ugrálni, úgy, hogy a labdák kiessenek a dobozból. A rendelkezésre áló idő 1 perc. 

Most ennyi. folyt.köv.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése