2014. szeptember 23., kedd

Gomba és csiga sablon

Sokan nem szeretik az esős időt, de valaki kifejezetten ezt élvezi.a kertünkben is rengeteg a csiga és lépten-nyomon gombákra is lelünk.
A sablon ötletét egyrészt a természetből vettük.
Másrészt onnan, hogy a gyerekek az óvodában süniket rajzoltak sablon segítségével.
Korábban a Lidl-ben vettem nekik egy-egy műanyag sablont, mellyel malacokat, libát és egyéb tanyán élő állatokat lehetett könnyedén rajzolni.
Nálunk nem megy olyan egyszerűen a rajzolás, ezért gondoltam, segítek azzal, hogy készítek nekik sablont. Rögtön kettőt is, egy csigát és egy gombát.
Otthon is bármilyen sablont elkészíthetünk keményebb papírból.

Hozzávalók:


  • Karton papír vagy keményebb papír
  • ceruza
  • olló


Elkészítése:

  • Egy vastagabb papírra vagy kartonra rárajzoljuk a csiga körvonalát (itt egy cipős doboz tetejét használtam)











  • A csigát kivágtam, majd a sziluettet téglalap formájúra igazítottam.







  • A sablon segítségével a gyerekek megrajzolhatják a csigákat és kedvük szerint díszíthetik, színezhetik. Rajzoljanak neki szemet szájat, orrot és csigaházat.







  • Elkészítettem a gomba sablonját is, ezt már egyszerűsítettem, ugyanis közvetlenül a karton papírra rajzoltam a körvonalakat.









  • A körvonal mentén kivágtam a gombát.











  • Kész a sablon.











  • Jöhet a papír. Körbe rajzoljuk a gombát, majd díszítjük.
  • A gomba alá lyukasztóval egy pár levelet is lyukasztottunk, így az őszi hangulat érdekében egy pár levéllel is lehet díszíteni a képet.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése