2014. november 9., vasárnap

Ánizskeksz



Úgy gondoltam ezt az ízletes kekszet is besorolom a napi kreatív kategóriába. Ha másért nem, akkor egyedi fűszerezése miatt. Az ánizs nálunk egyáltalán nem elterjedt, talán a görög nemzeti ital az ouzo jut róla az eszünkbe. Pedig az ánizsmag teának is kitűnő, jó gyomorbántalmak és bronhitis ellen, de még anyukáknál a tejserkentésére is jótékonyan hat.
Azt nem tudom, hogy süteményben milyen hatással bír, de az biztos, hogy gyorsan elfogyott az a bizonyos 30 db keksz.





Hozzávalók:

2 tojás
20 dkg cukor
1 vaniliás cukor
12,5 dkg liszt (én tönkölyliszttet használtam)
12,5 dkg keményítő
1,5 dkg őrölt ánizsmag

Elkészítése:
2 tojást keverőgéppel a legmagasabb fokozaton habosra keverünk. Apránként hozzáadunk 20 dkg cukrot, 1 vaniliás cukrot. Elvegyítünk 12,5 dkg lisztet 12,5 dkg keményítővel és 1,5 dkg őrölt ánizsmaggal, majd két részletben beletesszük a tojáskrémbe.
Egy nagy tepsit szilikonos sütőpapírral kibélelünk (ha nincs, akkor jól ki kell zsírozni, lisztezni a tepsit) és két teáskanál segítségével kis halmokat rakunk. Egy éjszakán át állni hagyjuk meleg helyiségben.
Másnap sütjük, előmelegített sütőben 150 fokon 20-25 percig.
(Én nem bírtam kivárni a másnapot és egy pár óra pihentetés után kisütöttem, az eredmény igy is kiváló volt)
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése