2014. december 7., vasárnap

Levendulás Pezsgő fürdőgolyó házilag


Már egy jó ideje használunk házi készítésű szappant. Gondoltam, hogy kissé felpezsdítem fürdési szokásainkat, ezért kipróbáltam a fürdőgolyót.
Nagyon könnyű elkészíteni, a hatása pedig kiváló, szuper bőrápoló és az olívának köszönhetően bársonyos lesz a bőrünk.
A gyerekek nagyon élvezték, ahogy feljön a víz felszínére az a nehéz golyó és ott pezseg. 
Azt még hozzá kell tennem, hogy fürdés után egy alapos kádtakarítás elengedhetetlen, ugyanis az olaj "kiül" a kád oldalára.
Több helyütt keresgéltem végül a http://kiflieslevendula.blogspot.hu/2012/06/furdogolyo-hazilag.html receptje mellett döntöttem, csak én dupla adagból csináltam, mivel nagy a család és jön a karácsony. 
Az itt megadott mennyiségből 4 nagyobb golyó jön ki.
Csinosan becsomagolva ajándéknak sem utolsó.
Száraz hűvös helyen tároljuk, ügyeljünk, hogy felhasználásig víz ne érje.

Hozzávalók:

100 g szódabikarbóna
50 g citromsav (élelmiszerboltban vagy gyógyszertárban is kapható)
50 g kukoricakeményítő
30 g olívaolaj 
100 csepp Tihanyi levendula illóolaj 
tetszés szerint levendula virágzat is tehető bele


Elkészítés:

A hozzávalókat kimérjük egy tálba, majd alaposan összekeverjük és jól összenyomkodva golyókat formázunk belőle vagy kisebb szilikonformákba nyomkodjuk.
Szellős helyen 1-2 napig szárítjuk jól megszilárdul és utána bármikor felhasználható.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése