2017. szeptember 21., csütörtök

Gesztenyeszezon van

Itt van az ősz, itt van újra és én is visszatértem :)

Az őszt mindig is szerettem, olyan szép és színes, ha éppen nem esik az eső. Az ősz rengeteg témát biztosít számunkra alkotás tekintetében.
Most gesztenyéket hoztam, pontosabban az abból készült játékokat.
Pár napja, amikor még szépen sütött a Nap, a gyerekek szedtek egy nagy kosár gesztenyét.
Java része azóta is a kosárban van, és keresem a módját, hogy mit lehetne belőle alkotni a gyerekekkel.


Tavaly már csináltunk különféle állatokat, és használtunk belőle ajtódíszhez, asztaldíszhez is, sőt festettünk is belőle néhányat.

Aztán jött az ötlet, hogy a kedvenc meséjük (Kippkopp) után szabadon csinálok a gesztenyékből Kippkoppot és Tipptoppot. Így ecsetet ragadtam, majd festeni kezdtem. Fúrni faragni nem szerettem volna, ezért csak a fejük készület el, de így is jó móka volt. :)
A gesztenyéknek a világosabb részüket befestettem fehér akrilfestékkel, száradás után alkoholos filccel megrajzoltam az arcokat is, majd mivel túl fehérek voltak, adtam még nekik egy halovány rózsaszín festékréteget.


A következő ötlet pedig innen eredt, amikor még fehérre voltak festve a világosabb részek, arra gondoltam, hogy rajzolok rájuk valamit, leginkább az ősz témakörében próbáltam kis mintákat kitalálni. így jött a gomba, róka, süni, levelek stb.  Ezeket a mintákat szintén alkoholos filccel rajzoltam meg. 
Játszani meg úgy lehet vele, hogy beteszem a gesztenyéket egy kis zsákba, ahonnan húzhatnak pl 5 gesztenyét és azok képeiből kerekedhet a sztori.

Ha valaki nagyon belemerül a festésbe, akkor az egész gesztenyét lealapozhatja fehérre, majd alkoholos filctollal megrajzolja pl a katica részeit és azután jöhet a színezés. Ez a két kis példány is így készült:) De bármit lehet belőle készíteni, csak fantázia kérdése.

Ha tetszett a bejegyzés oszd meg másokkal is, ha elkészítetted, kérlek oszd meg velem is! :)






Jó alkotást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése